Amnesty
Groep Stichtse Vecht

Elke 3 tot 6 maanden lanceert het hoofdkantoor van Amnesty International in Londen een wereldwijde campagne, meestal gericht op een bepaald land, soms ook op een bepaald thema. Als lokale groep proberen we mee te helpen de mensenrechten in Nederland weer sterker op de publieke en ook op de politieke agenda te krijgen. Zorgpunten genoeg: te veel mensen in vreemdelingendetentie, strafbaarstelling van illegaal verblijf, discriminatie etc.

De Amnestygroep Stichtse Vecht brengt deze en andere wereldwijde acties onder de aandacht van het publiek in Maarssen, Breukelen en de andere dorpen van Stichtse Vecht. Ze organiseert daartoe lezingen, filmavonden en manifestaties.

De groep Stichtse Vecht organiseert ook stands op allerlei evenementen, in bibliotheken en winkelcentra  Meestal is dit rond een bijzondere dag, zoals Internationale Vrouwendag of Bevrijdingsdag. Gewoonlijk verzamelen we dan ook handtekeningen voor een bepaalde actie.

Daarnaast hopen we veel mensen te bereiken met Publiciteit via lokale kranten (VAR, Vechtstroom), de een eigen website en de eigen Facebook pagina.

Oproep

We hebben dringend mensen nodig die graag het werk van Amnesty willen uitdragen Stichtse Vecht en actief willen worden op deze gebieden. Als je belangstelling hebt, Klik dan hier om contact met ons op te nemen.